Game1 null reff exeption

can anyone explain me what’s going wrong here?!? I’ve got no ideas how to fix this

I tried to create a Game1 object in an Universal Windows empty project

Can you provide a stack trace? Also, which version of MonoGame are you on?

I’m on the latest version of Monogame i presume (3.7)
What do you mean by stack trace?
Thank’s for answering btw

‘Moteur.exe’ (CoreCLR: DefaultDomain) : Chargé ‘C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.NET.CoreRuntime.1.1_1.1.27004.0_x86__8wekyb3d8bbwe\System.Private.CoreLib.ni.dll’. Chargement des symboles ignoré. Le module est optimisé et l’option du débogueur ‘Uniquement mon code’ est activée.
‘Moteur.exe’ (CoreCLR: CoreCLR_UWP_Domain) : Chargé ‘C:\Users\Ratcas21\source\repos\Moteur\Moteur\bin\x86\Debug\AppX\entrypoint\Moteur.exe’. Les symboles ont été chargés.
‘Moteur.exe’ (CoreCLR: CoreCLR_UWP_Domain) : Chargé ‘C:\Users\Ratcas21\source\repos\Moteur\Moteur\bin\x86\Debug\AppX\System.Runtime.dll’. Chargement des symboles ignoré. Le module est optimisé et l’option du débogueur ‘Uniquement mon code’ est activée.
‘Moteur.exe’ (CoreCLR: CoreCLR_UWP_Domain) : Chargé ‘C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.NET.CoreRuntime.1.1_1.1.27004.0_x86__8wekyb3d8bbwe\mscorlib.ni.dll’. Chargement des symboles ignoré. Le module est optimisé et l’option du débogueur ‘Uniquement mon code’ est activée.
‘Moteur.exe’ (CoreCLR: CoreCLR_UWP_Domain) : Chargé ‘C:\Users\Ratcas21\source\repos\Moteur\Moteur\bin\x86\Debug\AppX\WinMetadata\Windows.winmd’. Le module a été généré sans symboles.
‘Moteur.exe’ (CoreCLR: CoreCLR_UWP_Domain) : Chargé ‘C:\Users\Ratcas21\source\repos\Moteur\Moteur\bin\x86\Debug\AppX\System.Runtime.InteropServices.WindowsRuntime.dll’. Chargement des symboles ignoré. Le module est optimisé et l’option du débogueur ‘Uniquement mon code’ est activée.
‘Moteur.exe’ (CoreCLR: CoreCLR_UWP_Domain) : Chargé ‘C:\Users\Ratcas21\source\repos\Moteur\Moteur\bin\x86\Debug\AppX\MonoGame.Framework.dll’. Le module a été généré sans symboles.
‘Moteur.exe’ (CoreCLR: CoreCLR_UWP_Domain) : Chargé ‘C:\Users\Ratcas21\source\repos\Moteur\Moteur\bin\x86\Debug\AppX\System.Threading.Tasks.dll’. Chargement des symboles ignoré. Le module est optimisé et l’option du débogueur ‘Uniquement mon code’ est activée.
‘Moteur.exe’ (CoreCLR: CoreCLR_UWP_Domain) : Chargé ‘C:\Users\Ratcas21\source\repos\Moteur\Moteur\bin\x86\Debug\AppX\System.Collections.dll’. Chargement des symboles ignoré. Le module est optimisé et l’option du débogueur ‘Uniquement mon code’ est activée.
‘Moteur.exe’ (CoreCLR: CoreCLR_UWP_Domain) : Chargé ‘C:\Users\Ratcas21\source\repos\Moteur\Moteur\bin\x86\Debug\AppX\System.ComponentModel.dll’. Chargement des symboles ignoré. Le module est optimisé et l’option du débogueur ‘Uniquement mon code’ est activée.
‘Moteur.exe’ (CoreCLR: CoreCLR_UWP_Domain) : Chargé ‘C:\Users\Ratcas21\source\repos\Moteur\Moteur\bin\x86\Debug\AppX\System.Runtime.Extensions.dll’. Chargement des symboles ignoré. Le module est optimisé et l’option du débogueur ‘Uniquement mon code’ est activée.
‘Moteur.exe’ (CoreCLR: CoreCLR_UWP_Domain) : Chargé ‘C:\Users\Ratcas21\source\repos\Moteur\Moteur\bin\x86\Debug\AppX\System.Threading.dll’. Chargement des symboles ignoré. Le module est optimisé et l’option du débogueur ‘Uniquement mon code’ est activée.
‘Moteur.exe’ (CoreCLR: CoreCLR_UWP_Domain) : Chargé ‘C:\Users\Ratcas21\source\repos\Moteur\Moteur\bin\x86\Debug\AppX\System.Collections.Concurrent.dll’. Chargement des symboles ignoré. Le module est optimisé et l’option du débogueur ‘Uniquement mon code’ est activée.
Exception levée : ‘System.NullReferenceException’ dans MonoGame.Framework.dll
Une exception de type ‘System.NullReferenceException’ s’est produite dans MonoGame.Framework.dll mais n’a pas été gérée dans le code utilisateur
Object reference not set to an instance of an object.

Is it what you asked me?

Non, il veut le ‘Pile des appels’ au milieu de ton image. Mais, je ne pense pas qu’il y a un forme facile de le copier, alors c’est plus facile ci vous prennez un image encore un fois.
(No, he wants the ‘Stack Trace’ in the middle of your image. But, I don’t think that there is an easy way to copy it, so it’s easier if you take a picture of it again)

Check your reference to the monogameframework.dll.

It shoudl usually be in C:\Program Files (x86)\MonoGame\v3.0\Assemblies\Windows\MonoGame.Framework.dll

Well it seems I cann’t use monogame with universal Windows on my computer for some reasons.
Nevermind that’s for your help I’ll use default windows project it should work.